niedziela, 5 lutego 2012

Historia pewnej piosenki: Kłam... Kłam... - Jerzy "Mercedes" Mercik


Utwór z filmu "Zero życia" (1987) w reżyserii Rolanda Rowińskiego. Autorem muzyki i słów do piosenki jest Grzegorz Ciechowski. Śpiewa (i gra na gitarze) Jerzy "Mercedes" Mercik.  


"Zero życia" to film o tzw. "trudnej młodzieży", którego akcja toczy się we Wrocławiu, w drugiej połowie lat 80. ubiegłego wieku. W rolach głównych wystąpili: Tomasz Hudziec (Tomek), Jerzy Mercik (Mariusz) i Ewa Skibińska (Ania).
Muzykę do obrazu napisał Grzegorz Ciechowski. Wykonał ją zespół w składzie: Grzegorz Ciechowski, Jan Borysewicz, Rafał Paczkowski i Krzysztof Ścierański

W filmie pojawiają się również dwa utwory autorstwa Mercika - Zero życia i Niedorastanko.  


tekst


"KŁAM, KŁAM

jeśli jest... jeśli jest to cud
to uznam go
tylko tak oszukuj mnie
bym uwierzył w to
zobacz jaki jestem łatwy
łatwowierny i otwarty
oszukuj mnie, oszukuj mnie,
oszukuj mnie... pięknie

choć chciałbym wierzyć w to
że potrafisz ująć mi
to co było już i to co teraz ma być
mnie nie może być najlepiej
bo ci wtedy nie uwierzę
oszukuj mnie, oszukuj mnie,
oszukuj mnie... pięknie

daj mi - podaj tę pigułkę
a przyjmę ją...
przyjmę połknę jak komunię z twoich rąk
i pozostań czarodziejem
niech się modlę i niech wierzę
oszukuj mnie, oszukuj mnie,
oszukuj mnie... pięknie

kłam, kłam, kłam, kłam kłam...
naprawdę
zbaw... zbaw... zbaw...
zbaw...zbaw... zbaw...zbaw...
zbaw mnie

kłaaaaaaaaaaaaaaaam...
zbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw...

oszukuj mnie, oszukuj mnie,
oszukuj mnie... pięknie

no kłaaaaaam... no kłaaaaaam...
no zbaw

oszukuj mnie, oszukuj mnie,
pięknie... pięknie... pięknie...

oszukuj mnie pięknie..."*



czytaj więcej

Jerzy "Mercedes" Mercik - wokalista m.in. Śmierci Klinicznej, R.A.P.-u oraz projektu DiM (Dusza i Mercik).

"Zero życia" w bazach Film Polski i Filmweb.


1 komentarz:

be_red pisze...

znakomita rzecz, nie znałem tego

szukaj w tym blogu