Pozostajemy w Salt Lake City. Jednym z ciekawszych fragmentów składanki Seedy Lusty prezentowanej przeze mnie w poprzednim wpisie, był utwór Neracletian Servos. Elektroniczny kawałek o niemal hardcore'owym brzmieniu, niesamowicie energetyczny i mocno wrzynający się w mózg. Numer wyszedł spod ręki Ryana Powersa, na co dzień występującego pod szyldem Agape. Dziś nieco więcej o tym artyście.
piguła
kto zacz: Agape
pochodzenie: USA, Salt Lake City
początek działalności: 2001
skład podstawowy:
Ryan Powers - klawisze wszelakie, wrzaski
dodatkowo:
Jud Powell - perkusja (2001, 2008)
Mike Wright - gitara basowa (2001-03)
szufladka: elektronika, noise, hardcore
Projekt powstał w styczniu 2001 roku z inicjatywy Ryana Powersa, obsługującego keyboardy i wrzeszczącego do mikrofonu oraz Mike'a Wrighta, grającego na gitarze basowej. Zaledwie dwa miesiące później ukazała się (w nakładzie ok. 75 egzemplarzy) debiutancka pięcioutworowa demówka duetu. W jej nagrywaniu wziął także udział "żywy" perkusista, Jud Powell (z formacji Le Force). Wydawnictwo rozeszło się błyskawicznie przy okazji występów Agape i jest obecnie nieosiągalne.
Reszta 2001 i większość 2002 roku upłynęły Ryanowi i Mike'owi na przygotowywaniu materiału na kolejny mini-album oraz intensywnym koncertowaniu w różnych zakątkach USA. Panowie dzielili w tym czasie scenę m.in. z Business Lady, Wives, Plot to Blow Up the Eiffel Tower, The End, Headphone, Form of Rocket, Curse of the Birthmark i Instrumentią.
fot. Dungeon Recordings |
Druga EP-ka projektu miała wyjść pod banderą oficyny Youth Attack Records. Na krótko przed sesją nagraniową label wycofał się jednak ze współpracy z muzykami. Na domiar złego, w 2003 z Agape rozstał się Wright (wyjechał do Kalifornii). Powers postanowił kontynuować przedsięwzięcie w pojedynkę.
W sierpniu 2005 światło dzienne ujrzała wreszcie długo wyczekiwana płytka Second EP. Znalazło się na niej 6 utworów zmiksowanych przez Dana Maiera (PTBUTET, Gasoline Please). Krążek wydała wytwórnia Dungeon Recordings.
Ostatnie doniesienia o Agape, do jakich dotarłem pochodzą z roku 2008, ze strony wydawcy: Ryan zdołał zarejestrować swój pierwszy pełnowymiarowy album (w nagraniach ponownie uczestniczył perkusista Jud Powell), materiał zmiksował Tim Green w Louder Studios, w San Francisco, zaś masteringiem zajął się John Golden.
Czy płyta kiedykolwiek jednak została wydana? Tego nie wiem. Dobrze poinformowanych w tej materii upoważniam do zabrania głosu ;).
Projekt okładki: Kate Wentz (Kill Me Tomorrow, Tender Buttons). |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz