poniedziałek, 21 stycznia 2013

Odsłuch: Kordian Trudny - Odrzuty (oraz 58-300)


Nie taki Kordian Trudny jak go malują.



Odrzuty to druga EP-ka jednoosobowego studyjnego projektu z Wałbrzycha. Maciej Domagalskispiritus movens całego przedsięwzięcia, zarekomendował mi jej zawartość jako "takie tam domowe lo-fi". Dla pełnego obrazu materiału dorzucę od siebie jeszcze kilka innych, równie pojemnych szufladek jak: avant pop, psychodelia, sampling i muzyka eksperymentalna.

Mini-album składa się z 9 utworów. Za kompozycje, słowa, produkcję, realizację nagrań, a także "wypożyczenie" sampli odpowiada sam Domagalski. Fragmenty piosenek innych wykonawców oraz telewizyjnych i radiowych programów zostały wykorzystane na EP-ce bez wiedzy i zgody ich autorów (ale również bez ich wyraźnego sprzeciwu :)).


Odrzuty trafiły do sieci 1 października 2012 r. i można pobrać je za darmo poprzez 
Bandcamp.


strefa odsłuchu:


Słuchając trwających blisko 32 minuty Odrzutów nie sposób się nudzić. Twórczość Kordiana to niezwykle wciągający i inspirujący dźwiękowy miszmasz opatrzony błyskotliwymi tekstami (vide Będę twoim dyrektorem: Mam referencje, mam papiery ze szkoleń, mam dwie podyplomówki, w tym jedną zrobioną w Niemczech/Będę twoim dyrektorem, będę rządzić twoim telewizorem (...)) i zaskakujący śmiałymi pomysłami - począwszy od doboru sampli (mój faworyt to fragment Kokomo Beach Boysów użyty w Aruba/Jamaica) na wykonaniu partii wokalnych w poszczególnych utworach skończywszy. Kompletnie nieprzewidywalna muzyka.


w sieci:

Kordian Trudny

Maciej Domagalski 
bio na portalu Poewiki.org 
wiersze opublikowane na łamach Cyc Gada 

Maciej Domagalski publikuje również swoje teksty na portalu Psychosonda, traktującym o psychodelii i alternatywie w sztuce.  

bonus:
Debiutancka EP-ka Kordiana - 58-300 (z 2010 r.) do pobrania stąd.

3 komentarze:

Psychosonda pisze...

Cześć. Pozdrawiam autorów i czytelników bloga. Przy okazji dla fanów Maćka przesyłam link do najnowszego wywiadu z nim: http://www.psychosonda.pl/kordian-trudny-odrzuty/

FilipRoland pisze...

Autor dziękuje i przyłącza się do zaproszenia do lektury wywiadu z Maćkiem Domagalskim na łamach Psychosondy.

Psychosonda pisze...

Dzięki za polecenie, i ja poleciłem Twój tekst o Kordianie u nas. Pozdrawiam, Marcin

szukaj w tym blogu