Eksperymentalny projekt ImpLOG pojawił się na mapie nowojorskiego undergroundu na początku roku 1980 i zniknął z niej po zaledwie kilku miesiącach działalności. W przedsięwzięcie zaangażowani byli muzycy związani wcześniej z no-wave'ową formacją The Contortions: perkusista Don Christensen oraz gitarzysta Jody Harris. Duet pozostawił po sobie dwie EP-ki.
piguła:
kto zacz: ImpLOG
lata działalności: 1980
kraj: USA (Nowy York)
skład:
Don Christensen
Jody Harris
szufladka: muzyka eksperymentalna, industrial, no-wave
![]() |
| Don Christensen i Jody Harris |
Breakfast/She Creatures, winyl, 7", Log Records 1980
spis utworów:
A. Breakfast
B. She Creatures
produkcja: Dan Dryden, Don Christensen
uwagi: więcej na blogu Return to the East.
opis:
Na debiutanckiej EP-ce duetu ImpLOG znalazły się dwa utwory autorstwa Dana Christensena. Pierwszy z nich to Breakfast - radosne, lekko jazzujące (za sprawą partii saksofonu) zaproszenie do przyrządzenia tytułowego posiłku. Drugi to She Creatures - wybitnie nieśniadaniowa, mroczna i transowa kompozycja rodem ze ścieżki dźwiękowej do filmu grozy klasy C. Całość sprawia wrażenie stylistycznego miszmaszu, niemniej brzmi całkiem przekonująco i współcześnie.
Holland Tunnel Dive, winyl, 12", Infidelity 1980
spis utworów:
A. Holland Tunnel Dive (Don Christensen)
B. On B'Way (Mann, Weil, Leiber&Stoller)
produkcja: ImpLOG
aranżacje i rearanżacje: Don Christensen
Jody Harris: gitara
gościnnie:
Paul Colin: saksofon tenorowy (A)
Danny And The Notones - chórki (B)
opis:
Im dalej w las, tym dziwniej. Druga (i ostatnia) EP-ka projektu ImpLOG przynosi jeszcze więcej dźwiękowych eksperymentów niż debiut.
W nagraniu tytułowym mamy do czynienia z udanym mariażem jazzu z industrialem. W rolach: głównych saksofon tenorowy i silnik odrzutowy.
On B'way z kolei to nieco "schizofreniczna" przeróbka standardu spółki Mann, Weil, Leiber&Stoller - On Broadway, wykonywanego niegdyś m.in. przez The Cookies oraz The Drifters.
W nagraniu tytułowym mamy do czynienia z udanym mariażem jazzu z industrialem. W rolach: głównych saksofon tenorowy i silnik odrzutowy.
On B'way z kolei to nieco "schizofreniczna" przeróbka standardu spółki Mann, Weil, Leiber&Stoller - On Broadway, wykonywanego niegdyś m.in. przez The Cookies oraz The Drifters.



Jestem pod wrażeniem. Kilka razy odtworzyłem Holland Tunnel Dive, niewielkimi środkami mnie to zaczarowało. Dźwięk świetnie pasuje, to obrazu. Myślę, że takie rzeczy fajnie wypadałyby na projekcji w kinie.
OdpowiedzUsuńPrzyznam też, że mam dużą sympatię do takich apokaliptyczno- transowych nastrojów, które, jak dla mnie, słychać w utworze. Mocne!
Cieszy, że cieszy. Mam jeszcze kilka takich ukrytych "asów". A koledze polecam nagrania wrocławskiego projektu Job Karma (szczególnie płytę TSCHERNOBYL).
OdpowiedzUsuń